Ricardo Camacho

ORCID: 0000-0003-3836-0709

SCOPUS: 57210911744

Google Scholar

Proyectos en los que está involucrado:            Entornos vitales volcánicos

Perfil

Ricardo es Ingeniero Civil y Ambiental con una Maestría en Ingeniería Civil para la Mitigación de Riesgos del Politecnico di Milano. Actualmente, Ricardo es estudiante de Doctorado en Ingeniería en la Universidad de Melbourne. Ricardo centra su investigación en la relación que existe entre la planeación de usos del suelo y la reducción de riesgo de desastres por medio del análisis espacial y la captura de información con sensores remotos, estudiando cómo cambian los riesgos y las dinámicas de crecimiento de asentamientos en las ciudades y los territorios antes y después de eventos desastrosos. Ricardo es investigador en el Centre for Disaster Management and Public Safety (CDMPS), el Centre for Spatial Data Infrastructures and Land Administration (CSDILA), Grupo de Estudios en Sostenibilidad Urbana y Regional (SUR) Ricardo también es miembro del grupo de trabajo en reducción de riesgo de desastres del Grupo Principal de Niñez y Juventud de las Naciones Unidas (UNMGCY).

Profile

Ricardo is a Civil and Environmental Engineer with a master’s degree on Civil Engineering for Risk Mitigation from Politecnico di Milano. Currently, Ricardo is a PhD student at the University of Melbourne. Ricardo focuses his research on the relationship between urban planning and disaster risk reduction, studying human settlements risk, sustainability, and dynamics before and after a disastrous event, through spatial analysis and remote sensing. Ricardo is a researcher at the Centre for Disaster Management and Public Safety (CDMPS), the Centre for Spatial Data Infrastructures and Land Administration (CSDILA), and the Urban and Regional Sustainability Research Group (SUR). He is also member of the Working Group on Disaster Risk Reduction at the United Nations Major Group for Children and Youth (UNMGCY).